Vår metodik skapar mätbara effekter.
Metodik
BizBeat arbetar med att hjälpa företag definiera och prioritera de viktigaste strategierna för att nå uppsatta mål inom försäljning och kundnöjdhet.
När vi vet vilka strategier som ska genomföras, tar vi tillsammans fram en handlingsplan för hur CRM-systemet ska hjälpa användarna realisera valda strategier.
Det är enkelt att formulera målsättningen att säljarna ska göra 10 kundbesök i veckan. Det är svårare att ta fram en konkret handlingsplan för hur CRM-systemet ska hjälpa dem nå målet.
Vår metod utgår från Simon Sineks "find your why" som vi kallar för Lönsam CRM, där vi skapar en karta och kompass för er resa mot målet.
Vill du diskutera ett möjligt upplägg eller bara veta mer? Kontakta oss
Why
Varför har ni ett CRM?
Om vi ställde frågan till tio medarbetare på ert företag, hur många olika svar tror ni att vi skulle få?
Vi önskar inspirera och motivera genom exempelvis:
-
CRM systemet ska hjälpa oss få branschens nöjdaste kunder.
-
CRM systemet ska bidra till att vi överträffar våra försäljningsmål.
-
CRM systemet ska bidra till att våra medarbetare får harmoni genom struktur.
Objectives
Vilka mål ska uppnås?
Bolagets övergripande mål ska harmonisera med CRM systemets övergripande mål.
"You cannot score without a goal
-
Öka antalet nya kunder
-
Öka försäljningen på befintliga kunder
-
Ökad kundnöjdhet
How
Vad driver er försäljning och kundnöjdhet?
Vilka är de tre viktigaste drivarna för att nå era mål?
Exempel på drivare kan vara:
-
Öka antalet kundbesök.
-
Öka antalet leads via hemsidan.
-
Supportärenden ska besvaras inom 24 timmar.
What
Handlingsplanen för att realisera strategin!
CRM systemet realiserar strategin genom rätt information, funktion och rapporter.
Exempelvis:
-
Vilka kunder har inte besökts.
-
Vilka har besökt hemsidan senaste veckan.
-
Öppna obesvarade ärenden längre än 24 timmar.