Hoppa till innehåll

Vad driver er försäljning och kundnöjdhet?

How

Vad är det som driver er försäljning eller kundnöjdhet?
Vad är det som gör att en ny kund faktiskt blir en ny kund hos er, hur hittade ni dem eller hur hittade de till er?
Vad får en befintlig kund att handla inom samma område eller nya varor/tjänster?
Vad är det som gör att en kund är nöjd med er som leverantör?

Det ska vi göra mer av.

Kanske är det så att de kunder där man löpande har avstämningar köper mer?
Kunder som har köpt en vara eller tjänst inom ett område visar sig vara benägna att handla även inom ett annat?
Nöjda kunder visar sig ha fått snabb respons på inskickade ärenden, eller att de får ett bra svar över huvud taget.

Och vi ska förbättra där det går att göra bättre.

How Lyckas er marknadsavdelning utmärkt med att locka besökare till er hemsida, men att ingen därefter fördjupar kontakten?
Följer ni upp ett lead som har laddat ned en broschyr på hemsidan, men det görs för sent? Kanske missar ni uppföljningen ibland? Ni lyckas komma ut på första möten, men får sällan till ett andra möte? Ni skickar offerter, men följer inte upp dem?

För varje mål ni sätter upp, gäller det att identifiera de 1-3 primära drivarna. Och sedan mäta och följa upp på dessa.
Det är då vi vet om arbetet med CRM gett önskvärt resultat.
Ju tydligare era strategier är, desto enklare blir det att fokusera på rätt lösningar i CRM-systemet.