Handlingsplanen för att realisera strategin!
What
Vad ska göras av användaren i CRM-systemet och vad ska CRM-systemet göra för användaren?
Allt för många företag, och även leverantörer för den delen, fokuserar på alla möjliga olika funktioner som man absolut önskar i CRM-systemet, utan att riktigt veta varför de finns där. Man är rädd att “missa något”.
Men man ställer sig inte frågan: Vilka strategier hjälper de förverkliga?
Vi fokuserar på de funktioner och lösningar som behövs, för att realisera valda strategier.
Om en strategi/drivare är att en säljare ska göra 5 besök i veckan på befintliga kunder, så är frågan man ska ställa sig, vilken information, rapporter och lösningar i CRM-systemet ger säljaren den hjälp som behövs för att nå detta?
Vilka kunder ansvarar säljaren för?
Hur mycket omsätter de hos er och inom vilka områden? Behövs integration till affärssystem?
Ska alla kunder ha lika många besök? Behövs en besöksbudget per kund utifrån kategori?
Vilka kunder har inte fått ett besök senaste perioden, i förhållande till budget?
Hur många besök är kvar innevarande vecka/månad för att nå målet?
|
BizBeat hjälper er definiera handlingsplanen och därefter driva utvecklingen av lösningarna tillsammans med olika leverantörer. Därefter tar det verkliga arbetet vid. Att arbeta tillsammans med alla användarna för att för att få dem förstå, för att få dem ta till sig lösningarna och funktionerna. Det räcker inte med en halvdags utbildning. Det krävs ett kontinuerligt arbete, där vi finns på plats för att stötta såväl användare som chefer. Med inspiration, utbildning, coachning, rapporter med mera med mera. CRM as a Service. |