Hoppa till innehåll

Definera Why, How, What

Lönsam CRM

Vi erbjuder en beprövad metodik för att ni ska få mätbara effekter av ert CRM-system. Den består av två olika delar:
Intervjufrågor användare
Work-shops och presentation handlingsplan

Våra intervjufrågor tar reda på vad användarna eller de tänkta användarna har för förståelse för bolagets Vision, Mål och Strategi, men även för hur de ska nå sina mål utifrån en Handlingsplan. Vi knyter frågeställningarna till CRM-systemet, men rör oss även på en generell nivå. Om inte användarna vet vilka mål eller strategier de ska arbeta mot, så kommer inte ett CRM-system kunna hjälpa dem med den saken heller.

Under våra work-shops diskuterar vi ert företags övergripande mål och utmaningar. Vi definierar 1-3 områden där CRM-systemet ska göra skillnad.
Utifrån detta tar vi fram de primära drivarna, strategierna som ska ta er mot era mål.
Dessa strategier kommer resultera i en handlingsplan i ert CRM-system, som presenteras och diskuteras.

Presentationen och underlaget fungerar sedan som en kravspecifikation, där utvalda leverantörer får svara på hur de tänker sig realisera handlingsplanen i ett CRM-system.